אחרי שנכתשו אווירית: חמאס משגר טיל שיורט צפון

    קובי פינקלר No Comments on אחרי שנכתשו אווירית: חמאס משגר טיל שיורט צפון

    בגלי תקיפה עוצמתיים: מטוסי קרב של צה"ל תקפו 750 מטרות צבאיות לאורך הלילה ברחבי הרצועה. 12 בניינים רבי קומות הותקפו בתוך דקה אחת בלבד. אזעקת צבע אדום אחת נשמעה ביישובי העוטף אך האזעקות חודשו בבוקר, כעת שוגר טיל ארוך טווח שיורט בצפון

    צילום: Atia Mohammed/Flash90
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמת חרבות ברזל: שקט יחסי ומתוח עבר הלילה על יישובי העוטף. מלבד פעם אחת של צבע אדום שנשמעה ביישובי העוטף, לא נשמעו אזעקות נוספות. דובר צה"ל מעדכן כי אתמול חוסלו 4 מחבלים על הגדר. מחבל נוסף נתפס ליד רעים עם סכין. ההערכה היא שיכולים להיות עוד מעט מחבלים שנשארו.

    במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה יעדי טרור ברצועת עזה ותקף הלילה כ-750 מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה, ביניהן מנהרות תת-קרקעיות של חמאס, מתחמים ומוצבים צבאיים, בתי בכירים ששימשו כמפקדות צבאיות, מחסני אמל"ח, חדרי קשר וחוסלו פעילים בארגוני הטרור.

    במהלך התקיפות עשרות מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות צבאיות רבות של חמאס ברחבי הרצועה, ביניהן 12 בניינים רבי-קומות בהם הוקמו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור. 12 הבניינים נתקפו בסנכרון מלא בין מטוסי הקרב, תוך דקה אחת בלבד.

    video
    play-sharp-fill

    מדברי סגן-אלוף ע', מפקד טייסת 133, שהוביל את תקיפת הבניינים: "תקיפות הטייסת ברצועת עזה שיתקו נכסים חיוניים לאויב ובכך פגעו בו בצורה מהותית. נמשיך להגן על עם ישראל ולתקוף בעוצמה ובדיוק".

    במקביל לתקיפות הבניינים, סוכלו שלושה פעילי מרגמות של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה. הפעילים סוכלו במפקדה צבאית בעיר עזה שבצפון הרצועה, וממנה שוגרו פצצות מרגמה לעבר שטח מדינת ישראל.

    בנוסף, צה"ל הודיע לאו"ם, כי על כל הפלסטינים המתגוררים בצפון הרצועה, להתפנות תוך 24 שעות אל עבר דרום הרצועה. מדובר בכמיליון ומאה בני אדם. האו"ם מצידו מנסה להפעיל לחץ על ישראל לבטל את הפקודה ואומר כי הדבר יכול להוביל למצב אסוני, ו"בלתי אפשרי שתנועה כזו תתרחש, ללא השלכות הומניטריות הרסניות".

    שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן הגיב: "תגובת האו״ם לאזהרה המוקדמת של ישראל לתושבי עזה היא חרפה! זה שנים רבות, שהאו״ם ״עוצם עיניים״ לנוכח התחמשות החמאס והשימוש שלו באוכלוסיה האזרחית ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו, וכעת, במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו״ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי החמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

    המתיחות בצפון: מערכת כיפת ברזל יירטה אמש כתב"מ שניסה לחדור לישראל משטח לבנון. קודם לכן הופעלה אזעקה באזור קריית שמונה, והתושבים נקראו להיכנס למרחבים מוגנים.

    ישראל ממשיכה כל העת לקבל חיזוק ממדינות רבות ברחבי העולם: נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר הלילה, כי ארצו מגנה בחריפות את מעשי הזוועה של המחבלים וכי יש לומר בבירור, כי חמאס הוא ארגון טרור, ששואף בראש ובראשונה להשמיד את ישראל, ולהכחיד את עמה. מקרון אף ציין, כי חמאס יודע היטב מה ימיטו מעשיו על תושבי הרצועה.

    העיתון דיילי טלגרף הבריטי פרסם את תמונה מחרידה של תינוק ישראלי שנרצח. עורכי העיתון כתבו: "התמונה הקשה ביותר שפרסמנו אי פעם. ידינו רועדות. התלבטנו אם לפרסם, אבל על כל אחד ואחד לדעת מה קרה".

    בתוך כך, שורה של נציגים ממדינות העולם צפויים לנחות היום בישראל לאות הזדהות. בין האישים: שר ההגנה של ארה"ב אוסטין, שרות החוץ של גרמניה וקנדה ושר החוץ של איטליה, נוסף לנציגים בכירים של האיחוד האירופי שיצטרפו אף הם.



    0 תגובות